Hihna247 shortille Effiessä

Viestintätoimisto Sourcen S-ryhmälle toteuttama slow-tv-lähetys Hihna247 on valittu Effie Awards Finland -shortlistalle. Jo aiemmin kesäkuussa Hihna247 voitti pronssileijonan Cannes Lions -festivaaleilla.

Suorassa slow-tv-lähetyksessä kuvattiin kauppakeskus Kaaren Prisman kassahihnaa 12 tunnin ajan juhannusaattona. Viime vuonna suoraa lähetystä striimattiin Prisman Facebook-sivulle ja Subille. Facebookissa Hihna247 keräsi yli miljoona katselua, ja Subilla lähetystä seurasi parhaimmillaan samanaikaisesti 245 000 katsojaa. Hihna247 palasi Prisman Facebookiin myös tämän vuoden juhannuksena, jolloin se tavoitti noin 500 000 suomalaista.

Kyseessä oli ensimmäisiä kertoja, kun Suomessa käytettiin livestreamiä televisiossa. Livestreameistä on puhuttu jo pitkään, mutta nykyään potentiaalinen katsoja voidaan tavoittaa monessa paikassa, somen lisäksi myös lineaarisessa televisiossa.

Source suunnitteli ja rakensi tekniikan yhdessä Subin kanssa. Hihna247-tuotannossa ovat olleet mukana myös Craft Finland, Sanoma, HOK-Elanto, TBWA\Helsinki sekä Carat Helsinki.