Hihna247 voitti hopeisen Effien – tuomaristo kiitteli idean pölhöyttä

Viestintätoimisto Sourcen S-ryhmälle toteuttaman slow-tv-lähetyksen Hihna247:n menestys jatkuu. Kesäkuussa Hihna247 voitti pronssileijonan Cannes Lions -festivaaleilla. Marraskuussa saimme tiedon, että Hihna247 oli valittu Effie Awards Finland 2018 -kilpailun shortlistalle ja torstaina Hihna247 palkittiin media-sarjassa hopeisella Effiellä.

Tuomaristo muistutti perusteluissaan, että taktisestakin markkinointitoimenpiteestä voi tehdä ilmiön: “Kun idea on näin kirkas, mutta pölhö, vaatii sen toteuttamispäätös asiakkaalta arvostettavaa rohkeutta – ja se palkittiin vertaansa vailla olevalla investoinnin tuotolla. Työ herätti tuomaristossa vahvaa mainoskateutta.”

Sourcen lisäksi Hihna247-tuotannossa ovat mukana Carat Finland, Insano, Craft Finland, TBWA\Helsinki, SOK sekä Sanoma Creatives

Ensimmäisen kerran Hihna247 villitsi suomalaisia juhannusaattona 2017, kun suorassa slow-tv-lähetyksessä kuvattiin kauppakeskus Kaaren Prisman kassahihnaa 12 tunnin ajan. Facebookissa Hihna247 keräsi yli miljoona katselua, ja Subilla lähetystä seurasi parhaimmillaan samanaikaisesti 245 000 katsojaa. Konsepti sai jatkoa saman vuoden itsenäisyyspäivänä, ja viime vuonna Hihna palasi jälleen viihdyttämään suomalaisia juhannusaattona tavoittaen noin puoli miljoona katsojaa. Uutuutena nähtiin vuonna 2018 ensimmäistä kertaa toteutettu jouluhihna, joka tavoitti jälleen lähes puoli miljoonaa suomalaista.