Source & Kitchen vastasi kausitöitä-kampanjan ideoinnista ja suunnittelusta

Markkinointitoimisto Kitchen ja viestintätoimisto Source olivat tiiviisti mukana suunnittelemassa ajankohtaista #kausitöitä-markkinointikampanjaa, joka syntyi akuutista tarpeesta saada suomalaisia ja Suomessa asuvia ulkomaalaisia hakemaan maalle kausitöihin. Tavoitteena on houkutella potentiaaliset työntekijät avoimien työpaikkojen pariin. Kampanja on herättänyt paljon positiivista kiinnostusta, ja kampanjasivulla on vieraillut jo yli 100 000 uniikkia kävijää muutamassa päivässä.

Kampanjan taustalla on koronavirusepidemian luoma epävarma tilanne kausityöntekijöiden saamiseksi suomalaisille maatiloille. Toteutuksesta vastaa Työvoiman liikkuvuus Euroopassa -hanke yhdessä työ- ja elinkeinoministeriön, maa- ja metsätalousministeriön sekä Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliiton kanssa.

”Maatilat ovat haasteiden edessä ilman tuhansia kausityöntekijöitään. Aloimme yhdessä pohtimaan, miten voisimme tukea maaseudun yrityksiä ja aktivoida potentiaalisia työntekijöitä tutustumaan kausityön tarjoamiin mahdollisuuksiin. Voisivatko esimerkiksi lomautetut ja työttömät auttaa tai lähtisivätkö opiskelijat kesätöihin maalle? Haluamme luoda kampanjalla auttamisen henkeä yhteisen tärkeän asian ympärille”, Hanna Kukkonen Työvoiman liikkuvuus Euroopasta -hankkeesta kertoo.

Source & Kitchen vastasi kampanjan ilmeestä ja lähestymiskulman ideoinnista sekä mainonnan sisällöistä ja mediasuunnittelusta. Lisäksi Source & Kitchen suunnitteli ja toteutti Ylellä viikolla 17 näytettävän tietoiskun.

”Kampanjan suunnittelu käynnistyi todella sujuvasti, vaikka toimijoita oli useita ja aikataulu tiukka. Olemme erittäin tyytyväisiä konseptiin, ja lopputulos vastasi täysin odotuksiamme. Source & Kitchenin proaktiivinen ote kampanjan vetämiseen oli ratkaisevan tärkeää tällä aikataululla, ja ilman heidän panostustaan emme olisi varmasti onnistuneet”, Kukkonen sanoo.

Kampanjalle luodut laskeutumissivut kausitoita.fi ja seasonwork.fi tarjoavat lisätietoa kausityövoiman tarpeesta ja ohjaavat ihmiset oikeaan palveluun etsimään avoinna olevia työpaikkoja. Laskeutumissivun suunnittelusta vastasi Source & Kitchen, ja se toteutettiin yhdessä Taiqa Digitalin kanssa.

”Saimme koko kampanjan todella nopeasti kasaan hyvässä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Halusimme olla rohkeasti erilaisia. Lähestymiskulman ideoinnissa otimmekin vaikutteita populäärikulttuurista ja visuaalisessa ilmeessä nostimme esiin pääosan esittäjät eli ihmiset. Meille on tärkeää pystyä auttamaan tällaisten yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemisessa”, kommentoi Markkinointitoimisto Kitchenin asiakkuusjohtaja Tom Wilén.

#kausitöitä-kampanjan ensimmäinen vaihe jatkuu toukokuun alkuun asti.

 

Lisätietoja:

Hanna Kukkonen
johtava projektiasiantuntija, Työvoiman liikkuvuus Euroopassa -hanke
p. 050 351 2668
hanna.kukkonen@ely-keskus.fi

 

Tom Wilén
asiakkuusjohtaja, Markkinointitoimisto Kitchen
p. 050 431 1494
tom.wilen@thekitchen.fi