Uusi yhteistyö julkishallinnon työnantajamielikuvien parantamiseksi

Source ja Oikotie tuovat yhdistetyn osaamisensa vahvistamaan julkisen sektorin työnantajabrändejä

Source ja Suomen johtava rekrytoinnin digitaalinen markkinapaikka Oikotie yhdistävät voimansa julkishallinnon toimijoiden työnantajabrändien edistämiseksi. Kunnille, aluehallintovirastoille sekä sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoita varten rakennettu palvelukokonaisuus vastaa julkishallinnon työnantajien kasvaneeseen ja krooniseen tarpeeseen saada sitoutunutta ja osaavaa työvoimaa.

“Työnantajien ja työnhakijoiden rajapinnassa vaikuttavana toimijana tunnistamme hyvin julkishallinnon monet haasteet rekrytoinnissa. Yhtäältä kyse on akuutista työvoimapulasta – näin on esimerkiksi sosiaali- ja terveydenhuollossa – ja toisaalta kyse on työnantajamielikuvasta sekä kilpailusta yksityisen sektorin toimijoiden kanssa”, sanoo Oikotie Työpaikat johtaja Joonas Pihlajamaa.

Tässä kohtaa mukaan astuu Source, joka on Suomen johtavia julkishallinnon alan markkinointiviestintätoimistoja. Sourcen asiakkaita ovat tyypillisesti pääkaupunkiseudun ministeriöt, hallitukset sekä laitokset. Nyt näissä valtion keskushallinnon asiakkuuksissa hyväksi havaitut rekrytointiviestinnän ja työnantajamielikuvan markkinoinnin työkalut tuodaan alue- ja paikallishallinnon organisaatioiden käytettäviksi. Palvelukokonaisuudessa tutkitaan ensin läpikotaisin työnantajan sisäinen työnantajamielikuva eli se, millainen kuva työntekijöillä on työnantajasta. Tämän jälkeen tutkitaan ulkoinen työnantajamielikuva: mitä työnantajasta ajatellaan organisaation ulkopuolella? Tästä muodostuu työnantajan identiteetti. Lisäksi määritellään työnantajan rekrytoinnin kilpailutilanne ja kipupisteet. Tutkittuun tietoon perustuen työnantajalle suunnitellaan työnantajabrändi ja rekrytointikampanja menestyksellisen rekrytoinnin varmistamiseksi. Lopulta kyse on tarinasta.

“Työnantaja, mikä on sinun tarinasi? Voi kuulostaa yksinkertaiselta, mutta työnantajamielikuva ja rekrytointiviestintä muodostuvat timantiksi hiotusta tarinasta, joka kerrotaan työnhakijoille. Me Sourcessa olemme erikoistuneet videotarinoihin, mutta yhtä hyvin tarina voidaan kertoa vaikkapa podcastin, animaation ja artikkelin muodossa. Hyvä työnantajatarina innostaa ja vakuuttaa”, sanoo Sourcen viestintäjohtaja Jouni Kantola.

Tutustu lisää palvelukokonaisuuteemme täällä: https://tyonantajamielikuva.source.fi/

Lisätietoja: 
Jouni Kantola
Viestintäjohtaja
Puh. +358 40 158 4600
jouni.kantola@source.fi