Source & Kitchen auttaa poikkeustilanteen viestinnässä – lue vinkit ja tutustu palveluihimme!

Monilla työpaikoilla on koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi siirrytty suosimaan etätyöskentelyä ja vähennetty fyysisiä tapaamisia. Viestintätoimisto Source ja Markkinointitoimisto Kitchen auttavat ketterällä markkinoinnilla ja digitaalisten käytäntöjen muutoksilla sinua ja organisaatiotasi varautumaan poikkeustilanteeseen ja toimimaan poikkeuksellisissa olosuhteissa.

Älä peru tilaisuuksia, vaan siirrä ne verkkoon
Isot yleisötilaisuudet ja tapahtumat sekä sisäisen viestinnän tilaisuudet pystytään järjestämään myös livestreamien välityksellä. Tilaisuuksien videointi ei tarvitse isoa tiimiä taakseen, ja ne voidaan toteuttaa tarvittaessa jopa esiintyjän kotoa käsin. Järjestimme esimerkiksi verkon välityksellä yli 15 hengen työpajan, joka oli alun perin suunniteltu pidettävän asiakkaamme tiloissa. Perinteiset työpajat ja muut valmennukset voi muokata ketterästi verkkopalvelussa toteutettaviksi – aina ei tarvita kasvokkain kohtaamista.

Visuaalisuus auttaa ymmärtämään
Infograafit ja muu visuaalinen materiaali ovat hyviä apukeinoja viestin havainnollistamisessa. Viesti on helpommin ymmärrettävissä ja infograafi kiteyttää sanoman yhdelle vilkaisulle. Poikkeustilanteissa uudet, yllättävät asiat voivat olla haastavia hahmottaa ainoastaan tekstin muodossa, jolloin tarve visuaaliselle materiaalille kasvaa.

Oppailla apu jokaisen ulottuville
Turvallisuuden tunteen lisääminen on erityisen tärkeää poikkeustilanteissa. Erilaiset sisäiseen ja ulkoiseen käyttöön suunnitellut oppaat auttavat tilanteen ja toimintaohjeiden ymmärtämisessä. Jatkuva ja avoin viestintä tukee myös turvallisuuden tunnetta, erityisesti kriisitilanteessa. Tämän vuoksi tuotimme poikkeusolojen kriisiviestinnästä oppaan, jonka voit ladata ilmaiseksi verkkosivuiltamme.

Muutosmuotoilu auttaa sopeutumaan
Koronavirus tulee muuttamaan yrityksien liiketoimintaa ja toimintatapoja pysyvästi. Muutosmuotoilu auttaa liiketoiminnan sopeuttamista poikkeustilanteeseen ja varautumaan tulevaan. Esimerkiksi monessa organisaatiossa on siirrytty suosimaan etätöitä, ja tämän ennustetaan kasvavan merkittävästi lähiaikoina. Muutos tulee vaikuttamaan myös moneen muuhun asiaan, kuten ruokakuljetuspalveluihin, matkustamiseen sekä kasvokkain käytävien tapaamisten määrään. Uskomme, että muutosmuotoilun tarve kasvaa siis myös tulevaisuudessa, lue lisää aiheesta.

Videoiden avulla viestit perille
Useat yritykset ovat kieltäneet fyysiset tapaamiset kokonaan, jolloin videot ovat hyvä väline esimerkiksi myynnin tukena. Etukäteen asiakkaalle lähettävä tuote- tai palveluesittelyvideo tehostaa ajankäyttöä, ja tunnin palaverista voi selvitä vaikkapa vartilla toimivan materiaalin ansiosta. Myös esimerkiksi johdon puheiden esittäminen videomuodossa on tehokas keino tavoittaa henkilöstö aikoina, jolloin fyysistä kontaktia pyritään välttämään.

Olemme apunasi
Monen muun tavoin myös Source & Kitchenin koko henkilöstö on toistaiseksi etätöissä koronaviruspandemian vuoksi. Suosimme verkkopalavereja, mutta palvelemme päivittäin nykyisiä ja tulevia asiakkaitamme kuten ennenkin.  Videokuvauksissa noudatamme erittäin tarkkaa hygieniaa, ja monet videotuotannot on mahdollista toteuttaa ilman lähikontaktia.

Olemme ketterä toimisto ja pystymme auttamaan myös sinua reagoimaan nopeasti muuttuvan ympäristön haasteisiin ja muuttamaan perinteistä näkökulmaa siitä, miten viestintää ja markkinointia toteutetaan. Pitkien suunnittelu- ja tuotantoprosessien sijaan etsimme uusia ja tehokkaita tapoja ratkaista markkinoinnin haasteita.

Autamme sinua varautumaan poikkeustilanteessa. Ole yhteydessä asiantuntijoihimme, jos tarvitset apua.

 

Lisätietoja:

Tomi Karmaluoto
Asiakkuusjohtaja & strategi
+358 50 343 7342
tomi.karmaluoto@source.fi