ebookers – “Minun Tokioni”

Ebookers FInland on Suomen johtava online-matkatoimisto. Yhtiö tarjoaa suomalaisille laajan valikoiman majoituskohteita sekä lentoyhtiöitä ympäri maailman.

Haaste

ebookers teki brändiuudistuksen, jonka myötä yhtiö sai uuden brändistrategian ja sloganin. He halusivat kampanjan, joka ilmentää heidän sanomaansa. Heille jokainen matka on uniikki, ja maailma näyttäytyy erilaisena ihmisten omien kokemusten sekä intohimojen perusteella.

Ratkaisu

Haasteeseen tartuttiin vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Kampanjan keulakuvaksi valittiin tv-kokki Henri Alen, koska hän vastasi parhaiten kohderyhmää, joka haluttiin tavoittaa.

Toteutus

Kuvausryhmämme matkasi kolmeksi päiväksi Tokioon huippukokki Henri Alenin kanssa, joka tutustui paikalliseen ruokakulttuuriin ja tapasi suomalaisia kollegoitaan. Matkasta koostettiin internettiin kolmiosainen videosarja “Minun Tokioni”, josta tuli koko kampanjan nimi. Alenin matkasta kirjoitettiin artikkeleita ebookersin verkkosivuille ja niiden ohessa julkaistiin muita Japaniin liittyviä matka-artikkeleita, joilla pyrittiin mainostamaan matkakohdetta. Kampanjassa hyödynnettiin myös sosiaalista mediaa. Ebookersin Facebook-sivulla järjestettiin livelähetys, jossa Alen vastasi katsojien kysymyksiin. Lähetys toteutettiin yhden kameran tuotantona, jossa moderaattori keräsi livenä esitettyjä kysymyksiä Alenille.

Tulokset

Kampanja oli erittäin suosittu ja keräsi valtavan kiinnostuksen sosiaalisessa mediassa. Videosarja sai yli miljoona katsojaa, mikä ylitti jopa television prime time -ajan katsojaluvut. Useat mediat kuten Ylen aamu-tv ja Ilta-Sanomat huomioivat videosarjan uutisoinnissaan.

“MARKKINOINNIN JA VIESTINNÄN ON KEHITYTTÄVÄ VALLITSEVIEN TRENDIEN MUKAISESTI.”