Maailman terveyspääkaupunkia rakentamassa
Health Capital Helsingin kanssa yhdessä luotu HCH Health TV -webinaari- ja podcast-sarja vie Suomen terveystoimialan osaamista kansainvälisille markkinoille.
Haaste
Suomi on ollut jo vuosia terveydenhuollon edelläkävijä, mutta Suomen erinomainen osaaminen on jäänyt toistaiseksi maailmalla huomaamatta. Siksi monikanavaisen viestinnän tavoitteena on brändätä Helsingistä maailman terveyspääkaupunki. HCH on kuitenkin vielä Suomen tavoin melko tuntematon toimija kansainvälisellä tasolla, mikä asetti työlle oman haasteensa. Kunnianhimoisen tavoitteen saavuttamiseksi meidän oli valittava lähestymistapa, joka olisi alalla täysin ainutlaatuinen ja uusi.
Toteutus
Ideointiprosessista syntyi Health TV -webinaarisarja, jonka toteutus muistuttaa live-TV-lähetystä. Lähetyksien paneelikeskusteluissa on mukana alan huippu-asiantuntijoita käsittelemässä ajankohtaisia teemoja. Vaikeita aiheita avataan tapahtumien tiiseri- sekä sisältövideoilla, jotka ovat myös rytmittäneet hyvin itse tapahtumaa. Samalla esittelemme suomalaisia yrityksiä sekä heidän innovatiivisia ratkaisujaan, tavoitteena saada kansainväliset lääke- ja terveysteknologiayritykset kiinnostumaan yhteistyöstä.
Kansainvälisellä yleisöllä on erinomainen tilaisuus keskustella ja verkostoitua muiden osallistujien kanssa sekä tapahtuman aikana että sen jälkeen. Lisäksi konseptiin kuuluu myös vahva ennakko- ja jälkimarkkinointi sosiaalisessa mediassa, uutiskirjeissä sekä osallistujayritysten ja panelistien verkostoissa. Tilaisuuksista tehtävät tallenteet ovat pitkäikäisiä, ja niitä voidaan käyttää useissa eri markkinointiyhteyksissä ja -kanavissa.
Tulokset
Omaperäisen ratkaisun ansiosta webinaarit ovat saaneet kansainvälistä huomiota, ja niihin on osallistunut noin 300 alan vaikeasti tavoitettavaa päättäjää 17:sta kansainvälisestä suuryrityksestä. Sisältöjatkona toimivia nauhoituksia katsotaan pitkään tapahtuman jälkeen, ja häntä ei katkea. Konsepti on saanut kiitosta erinomaisista sisällöistä ja intensiivisestä kerronnasta. Katsojakunta on koostunut tavoitellusta toimitusjohtaja- ja johtotason kohderyhmästä ympäri maailmaa yli 49 eri maasta. Tapahtumat ovat tuottaneet myös kymmeniä arvokkaita kontakteja Health Capital Helsingille ja osallistujayrityksille. Lisäksi tapahtumista on alkanut myös yhteistyöneuvotteluja.
Tulokset ovat vahvistaneet, että konseptia kannattaa jatkaa tulevissakin webinaareissa.
Asiakkaan palaute
”Halusimme kumppanin, jolla on selkeä näkemys, miten Suur-Helsingin seutua parhaiten tuodaan esille maailman parhaana terveysteknologian ja -innovaatioiden pääkaupunkina. Sourcen kanssa pystyimme luomaan uniikin HCH Health TV -konseptin, joka on tällä toimialalla uudenlainen, TV-lähetystä muistuttava ja katsojat osallistava lähetys. Toinen tärkeä asia kumppanin valinnassa oli se, minkälainen asenne palveluntarjoajalla ja tiimillä on. Sourcen kanssa kaikki sujuu, myös vaikeissa ja kiireisissä tilanteissa. Koskaan ei ole tarvinnut jäädä odottelemaan yhteydenottoa. He toimivat.”
Sirpa Salmi, Marketing Project Manager, Health Capital Helsinki
“Kunnianhimoisen konseptin Source kehitti itse ja ihastuimme siihen, sillä se tarjoaa korkealaatuisen virtuaalimedian tänä webinaarien ylitarjonta-aikana. HCH:n johtajana olin itse paneelissa mukana ja sain paljon positiivista palautetta mm. Singaporesta, Israelista sekä USA:sta. Konseptin innovatiivisuus ja ammattimainen toteutus ylittivät tavoitteemme ja tulemme jatkamaan yhteistyötä.”
Juha Paakkola, Director, Health Capital Helsinki