Maailman terveyspääkaupunkia rakentamassa

Health Capital Helsingin kanssa yhdessä luotu HCH Health TV -webinaari- ja podcast-sarja vie Suomen terveystoimialan osaamista kansainvälisille markkinoille.

Haaste

Suomi on ollut jo vuosia terveydenhuollon edelläkävijä, mutta Suomen erinomainen osaaminen on jäänyt toistaiseksi maailmalla huomaamatta. Siksi monikanavaisen viestinnän tavoitteena on brändätä Helsingistä maailman terveyspääkaupunki. HCH on kuitenkin vielä Suomen tavoin melko tuntematon toimija kansainvälisellä tasolla, mikä asetti työlle oman haasteensa. Kunnianhimoisen tavoitteen saavuttamiseksi meidän oli valittava lähestymistapa, joka olisi alalla täysin ainutlaatuinen ja uusi.

Toteutus

Ideointiprosessista syntyi HCH Health TV -webinaari- ja podcast-sarja, joka vie Suomen terveystoimialan osaamista kansainvälisille markkinoille. Sarja on Leijonan luola -tyyppinen interaktiivinen formaatti, jossa alan asiantuntijoista koostuva raati arvioi livelähetyksessä suomalaisten terveysalan startupien pitsauksia ja bisnesideoita. Näin kansainvälisellä yleisöllä on erinomainen tilaisuus keskustella ja verkostoitua muiden katsojien kanssa webinaarin aikana sekä äänestää oma suosikkinsa startupien joukosta.

Tulokset

Omaperäisen ratkaisun ansiosta ensimmäinen webinaari sai kansainvälistä huomiota sekä kiitosta uudesta konseptista ja sen kiinnostavuudesta. Katsojakunta koostui tavoitellusta kohderyhmästä ympäri maailmaa yli 20 eri maasta, ja keräsi jo lähetyspäivänä lähes 200 yksittäistä katselukertaa, mikä on alan webinaareille varteenotettava tulos. Kaikki mukana olleet startupit olivat myös tyytyväisiä, että saivat osallistua. Tulokset vahvistivat, että konseptia kannattaa jatkaa tulevissakin webinaareissa.

Asiakkaan palaute

”Halusimme kumppanin, jolla on selkeä näkemys, miten Suur-Helsingin seutua parhaiten tuodaan esille maailman parhaana terveysteknologian ja -innovaatioiden pääkaupunkina. Source & Kitchenin kanssa pystyimme luomaan uniikin HCH Health TV -konseptin, joka on tällä toimialalla uudenlainen, TV-lähetystä muistuttava ja katsojat osallistava lähetys. Toinen tärkeä asia kumppanin valinnassa oli se, minkälainen asenne palveluntarjoajalla ja tiimillä on. Source & Kitchenin kanssa kaikki sujuu, myös vaikeissa ja kiireisissä tilanteissa. Koskaan ei ole tarvinnut jäädä odottelemaan yhteydenottoa. He toimivat.”

Sirpa Salmi, Marketing Project Manager, Health Capital Helsinki

“Kunnianhimoisen konseptin Source & Kitchen kehitti itse ja ihastuimme siihen, sillä se tarjoaa korkealaatuisen virtuaalimedian tänä webinaarien ylitarjonta-aikana. HCH:n johtajana olin itse paneelissa mukana ja sain paljon positiivista palautetta mm. Singaporesta, Israelista sekä USA:sta. Konseptin innovatiivisuus ja ammattimainen toteutus ylittivät tavoitteemme ja tulemme jatkamaan yhteistyötä.”

Juha Paakkola, Director, Health Capital Helsinki

“MARKKINOINNIN JA VIESTINNÄN ON KEHITYTTÄVÄ VALLITSEVIEN TRENDIEN MUKAISESTI.”