Tavoite

Suomessa on paljon lapsiperheitä, joissa ei ole enää satujen ja lukemisen perinnettä. Myös lasten lukutaidon heikentyminen jatkaa kasvuaan.

Tavoitteenamme oli yhdessä asiakkaan kanssa lisätä lapsien ja vanhempien yhteistä aikaa ja hetkiä satujen kautta. DNA ja SOS-Lapsikylä halusivat saada sadut jälleen osaksi perheiden arkea ja viestiä samalla satujen merkityksestä lapsen kehityksessä.

Työn ratkaisu ja toteutus

Asetimme asiakkaan kanssa tavoitteeksi tuottaa mielikuvituksellista ja ainutlaatuista sisältöä, joka toisi klassikkosadut tähän päivään. Modernisoimalla tunnettuja satuja pystyimme luomaan kiinnostavia kertomuksia sekä lapsille että aikuisille.

Tuotimme modernisoidut sadut digitaalisessa muodossa sekä ääni- että tekstiversioina. Äänisadut ovat helppo tapa aloittaa matka tarinoiden parissa ja ne ovat myös kiinnostava tapa tuoda uusi satuperinne arkeen. Äänen kautta sadut saivat uusia tasoja perinteisen tarinankerronnan lisäksi.

Kokosimme DNA:n ja SOS-Lapsikylän kanssa projektiin monipuolisen tiimin, johon kuului viestintäammattilaisten lisäksi muun muassa lastenkirjailija ja ääninäyttelijä. Satujen konseptiksi ja punaiseksi langaksi luotiin keskushahmot Nelli-tyttö ja hänen maaginen ystävänsä Vihreä Kettu, millä nivottiin sadut yhteen. Päähenkilöt seikkailivat klassikkotarinoissa tuoden satuihin uusia näkökulmia tämän päivän lapsen silmin. Sadut visualisoitiin ja niiden päähenkilöille luotiin näyttävät hahmot ja identiteetit.

Äänisadut jaeltiin Spotifyssa, Apple Podcastissa, Acastissa ja Suplassa. Toteutimme myös laajan mediaviestinnän kokonaisuuden, jossa myös pitsattiin aihetta eri targetoiduille medioille niin valtakunnallisesti kuin myös paikallistasolla.

Asiakkaan kommentti imperdiet ligula id scele risque efficitur

NIMI SUKUNIMI, MARKKINOINTIPÄÄLLIKKÖ

Tulokset

Satuillaan-kampanja keräsi positiivista mediahuomiota ympäri Suomea niin verkkomediassa kuin radiokanavilla. Lisäksi kampanja ja asiakas olivat esillä Huomenta Suomi -ohjelmassa.

Ensimmäisten kahdeksan viikon aikana kuuntelijamäärät kasvoivat tasaisesti, keräten yli viisinkertaisen määrän kuulijoita podcastien keskiarvoon verrattuna. Suurin osa kuuntelijoista kuunteli koko sadun alusta loppuun.

Äänisadut ovat olleet aktiivisessa kuuntelussa myös satujen niiden julkaisujen jälkeen.


Asiakkaan ja kirjailijan palaute

Kampanjassa oli tärkeää saada linjaan sekä DNA:n että SOS-Lapsikylän odotukset, näkemykset ja tavoitteet. Lisäksi erilaisten sisältöjen tuotantoaikataulu oli tiukka. Sourcen asiantuntijat tekivät erinomaista työtä kampanjan konseptoinnissa kaikkien osapuolten näkemykset huomioivalla tavalla. Projekti eteni aikataulussa ja matkan varrella tulleet yllätykset hoidettiin ammattimaisesti. Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja Sourcen proaktiiviseen otteeseen kampanjan edistämisessä.”

Hanna Haapakoski, yritysvastuupäällikkö, DNA Oyj

Tarinaprojekti Sourcen kanssa oli erilainen ja uusi juttu itsellenikin, joten yhteistyön sujuvuus oli helpottavaa. Kommunikointi sekä palaute oli reipasta ja hedelmällistä, mutta rentoa. Mainio lopputulos oli tietysti parasta. Kiitos yhteistyöstä!”

Nora Surojegin, kirjailija

Tulokset

Lorem imperdiet
id scele risque effi
faucib convallis magna, a ferment

Lorem imperdiet
id scele risque effi
faucib convallis magna, a ferment

Lorem imperdiet
id scele risque effi
faucib convallis magna, a ferment

Lorem imperdiet
id scele risque effi
faucib convallis magna, a ferment

Tiimi

JENNI POHTALA

sisältöjohtaja, COO

TOMI KARMALUOTO

asiakkuusjohtaja, strategi

JUHANI PAJUNEN

Senior Advisor

IIDA PERTTULA

graafinen suunnittelija

Ota yhteyttä