UUTISKIRJE

source / kitchen

ÄÄNISATUSARJA DNA:N JA SOS-LAPSIKYLÄN KANSSA

SATUILLAAN

LUE LISÄÄ DNA:STA

SATUILLAAN – YHTEISIÄ SATUHETKIÄ KOKO PERHEELLE

DNA:n ja SOS-Lapsikylän kanssa toteutettu Satuillaan-kampanja toi modernisoidut klassikkosadut nykypäivään, esimerkkinä kehopositiivinen ankanpoikanen.

Suomessa on paljon lapsiperheitä, joissa ei ole enää satujen ja lukemisen perinnettä. Myös lasten lukutaidon heikentyminen jatkaa kasvuaan.

Tavoitteenamme oli yhdessä asiakkaan kanssa lisätä lapsien ja vanhempien yhteistä aikaa ja hetkiä satujen kautta. DNA ja SOS-Lapsikylä halusivat saada sadut jälleen osaksi perheiden arkea ja viestiä samalla satujen merkityksestä lapsen kehityksessä.

Asetimme asiakkaan kanssa tavoitteeksi tuottaa mielikuvituksellista ja ainutlaatuista sisältöä, joka toisi klassikkosadut tähän päivään. Modernisoimalla tunnettuja satuja pystyimme luomaan kiinnostavia kertomuksia sekä lapsille että aikuisille.

Tuotimme modernisoidut sadut digitaalisessa muodossa sekä ääni- että tekstiversioina. Äänisadut ovat helppo tapa aloittaa matka tarinoiden parissa ja ne ovat myös kiinnostava tapa tuoda uusi satuperinne arkeen. Äänen kautta sadut saivat uusia tasoja perinteisen tarinankerronnan lisäksi.

Kokosimme DNA:n ja SOS-Lapsikylän kanssa projektiin monipuolisen tiimin, johon kuului viestintäammattilaisten lisäksi muun muassa lastenkirjailija ja ääninäyttelijä. Satujen konseptiksi ja punaiseksi langaksi luotiin keskushahmot Nelli-tyttö ja hänen maaginen ystävänsä Vihreä Kettu, millä nivottiin sadut yhteen. Päähenkilöt seikkailivat klassikkotarinoissa tuoden satuihin uusia näkökulmia tämän päivän lapsen silmin. Sadut visualisoitiin ja niiden päähenkilöille luotiin näyttävät hahmot ja identiteetit.

Äänisadut jaeltiin Spotifyssa, Apple Podcastissa, Acastissa ja Suplassa. Toteutimme myös laajan mediaviestinnän kokonaisuuden, jossa myös pitsattiin aihetta eri targetoiduille medioille niin valtakunnallisesti kuin myös paikallistasolla.

ÄÄNISADUILLA LISÄÄ
PERHEEN YHTEISIÄ HETKIÄ

Satuillaan-kampanja keräsi positiivista mediahuomiota ympäri Suomea niin verkkomediassa kuin radiokanavilla. Lisäksi kampanja ja asiakas olivat esillä Huomenta Suomi -ohjelmassa.

Ensimmäisten kahdeksan viikon aikana kuuntelijamäärät kasvoivat tasaisesti, keräten yli viisinkertaisen määrän kuulijoita podcastien keskiarvoon verrattuna. Suurin osa kuuntelijoista kuunteli koko sadun alusta loppuun.

Äänisadut ovat olleet aktiivisessa kuuntelussa myös satujen niiden julkaisujen jälkeen.

Lue lisää


ESITTELYSSÄ

Uudet tarinankertojamme!

Source & Kitchen kasvaa vauhdilla, sillä olemme saaneet toivottaa useita uusia työntekijöitä ja harjoittelijoita taloon viime kuukausina. Tiimimme on täydentynyt neljällä uudella työntekijällä ja kolmella harjoittelijalla, jotka tuovat osaamistaan viestinnän ja videoiden aloilta.

Uusin tulokas on vaikuttajaviestinnän asiantuntija Juhana Harju, joka on nimetty vanhemmaksi konsultiksi. Palvelutarjontamme kattaa nyt myös kriisiviestinnän koulutukset, valmennukset sekä kriisiviestinnän käytännön toimeksiantojen toteutukset. Hän on työskennellyt aikaisemmin muun muassa ammattiyhdistysliikkeen johtotehtävissä ja osakkaana vaikuttajaviestintätoimistossa.

ÄÄNIBLOGI

Osaatko sinä keksiä tarinan tyhjästä?

Ihanan yksinkertaistettuna tarina koostuu alusta, muutoksesta ja lopetuksesta. Tunne tarinaan syntyy kaikesta näiden elementtien välissä olevasta. Kuuntele viestintäjohtajamme Jennin ääniblogi ja poimi vinkit tarinankerrontaan.

3 VINKKIÄ TARINANKERRONTAAN SOMESSA

1. Päästä työntekijäsi ääneen

Anna yrityksellesi kasvot esittelemällä omia työntekijöitäsi. Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että asiakkaat luottavat enemmän yrityksiin, jotka raottavat oviaan muun maailman nähtäville. Rohkaise tiimiäsi jakamaan tarinoita omista työpäivistään, miten he ovat päätyneet yritykseesi, mikä heitä inspiroi ja miksi he haluavat tehdä töitä juuri sinulle.

2. Kerro bränditarinasi

Avaa yrityksesi historiaa, arvoja ja visiota. Jokaisen yrityksen taustalla on mielenkiintoinen tarina, joka ansaitsee tulla kuulluksi.

Rakennamme esimerkiksi yhdessä Ålandsbankenin kanssa heidän Itämeriprojektinsa bränditarinaa eri henkilöiden kertomien lyhyiden tarinoiden kautta videomuodossa. Tulokset puhuvat myös puolestaan, sillä Itämeren tilan parantamiseen keskittyneen projektin tunnettuus on kasvanut vuosien varrella jatkuvasti.

3. Jaa asiakkaidesi kokemuksia

Tämä on yksi tehokkaimmista tarinankerronnan muodoista sosiaalisessa mediassa. Seuraajien tuottama sisältö (UGC) lisää brändisi luotettavuutta, ja ihmiset todistetusti uskovat helpommin muiden suosituksia yrityksen sijaan. Voit pyytää asiakkailtasi käyttökokemuksia tuotteestasi ja/tai palvelustasi tai tarinoita siitä, miten tuote on vaikuttanut heidän arkeensa.

Lue lisää

 

LISÄÄ UUTISIA

source / kitchen