Toteutus
Joka vuosi tapahtumalle luodaan viestintä- ja somekello sekä kampanja, jossa kiteytyvät urheilumaailman ajankohtaiset asiat sekä tapahtuma- ja viestintäalan trendit. Kilpailun käynnistyttyä tiimimme on paikalla koko tapahtumaviikon ajan, jotta voimme varmistaa toivotut järjestelyt medialle ja olla jatkuvasti yhteistyötahojen tavoitettavissa.
Kampanjaidea ja markkinoinnin ja viestinnän lähtökohdat määritetään hyvissä ajoin ennen kesää tapahtumapäivämäärien ja kilpailutapahtumien vahvistuttua FIS:n kevätkokouksessa. Vuosisuunnitelmassa huomioidaan eri kohderyhmät ja viestinnän ja markkinoinnin tavoitteet. Markkinointia varten perustetaan oma markkinointiryhmä ja sekä markkinoinnissa että viestinnässä tehdään yhteistyötä esimerkiksi Suomen Hiihtoliiton kanssa.
Tulokset ja palaute
Tapahtuma on kasvanut merkittävästi vuosien varrella ja sen viestintä on monipuolistunut ja uusia viestintäkanavia on otettu käyttöön. Pitkään jatkunut yhteistyö mahdollistaa jatkuvan toiminnan kehittämisen aiempien vuosien tuloksiin peilaten.
“Olemme varmasti Sourcen pitkäaikaisimpia asiakkaita – ja itse asiassa yhteistyömme on alkanut jo ennen Sourcen syntyä. Kaikkien sourcelaisten kanssa on aina kiva tehdä töitä ja pitkäaikainen yhteistyö puhuu varmasti sen puolesta, miksi yhä yhdessä Ruka Nordicia teemme.”